تور لحظه آخری استانبول و جاهایی که باید دید!

 

بهترین زمان سفر به استانبول چه زمانی است؟

برای سفر به این شهر با تور ارزان ترکیه باید چند عامل را در نظر داشته باشید. به‌طورکلی اواخر بهار و اوایل پاییز ازنظر آب‌و‌هوایی بهترین زمان برای سفر به این شهر هستند اما به دلیل همین آب‌وهوای مطلوب، این زمان شلوغ‌ترین وقت سال در استانبول هم هست و البته این شلوغی با افزایش قیمت هتل‌ها و دیگر خدمات گردشگری همراه است. اگر خواستید که در آب‌وهوای معتدل و لذت‌بخش با این دو بازه زمانی راهی استانبول شوید به خاطر داشته باشید که قیمت تورها و هتل‌ها را حتماً در روزهای نزدیک به سفرتان چک کنید تا در برنامه‌ریزی و مدیریت هزینه‌ها مشکلی برایتان پیش نیاید.

نکات ضروری سفر به استانبول

 

 

جاذبه‌های تاریخی

کلیسای چورا

این بنا کلیسایی مسیحی بوده و پس از فتح قسطنطنیه به مسجد و پس از تبدیل ترکیه به جمهوری، به موزه تبدیل شد. امروزه این مکان در محله‌ی کاریه واقع ‌شده است و به همین دلیل علاوه بر نام کلیسای چورا به نام موزه‌ی کاریه هم شهرت دارد.

 

برج گاتالا

این برج در سال 1384 میلادی در زمان امپراتوری روم شرقی با نام مسیح ساخته شد. تا مدتی منجم تقی‌الدین به‌عنوان رصدخانه از این برج استفاده می‌کرد، اما بعدها رصدخانه بسته شد ولی همچنان با اهداف دیگری مانند نظارت بر حمل‌ونقل کشتی‌ها و شناسایی کشتی‌های دشمنان، از این برج استفاده می‌کردند. برج گاتالا امروزه نمادی برای شهر استانبول است و امروزه به‌عنوان یک مکان گردشگری مشهور شده است. 

کاخ توپ قاپی

این بنا بر روی شبه‌جزیره‌ی یاریم آدا توسط سلطان محمد دوم ساخته شده است. نام کاخ، که در زبان ترکی به معنای دروازۀ توپ‌هاست، برگرفته از توپ‌های جنگی بسیار زیادی در مقابل دروازه است. کاخ توپ قاپی دارای ساختمان‌های مختلفی با یک حیاط در مرکز است که این حیاط به‌وسیله‌ی سه دروازه حفاظت می‌شود. 

جاذبه های طبیعی استانبول

پارک گلخانه

این پارک یکی از معروف‌ترین و تاریخی‌ترین پارک‌های استانبول است که در منطقه‌ی امینونو واقع‌شده و ورودی جنوبی این کاخ از بزرگ‌ترین دروازه‌های کاخ توپکاپی است. زیبایی بیش‌ازحد این فضا، زبانزد خاص و عام شده است به‌طوری‌که هم گردشگران و هم اهالی شهر استانبول همواره از این فضا بازدید می‌کنند

 

تپه های چاملیجا (بام استانبول)

این تپه‌ها 268 متر از سطح دریا ارتفاع دارند و به‌عنوان یک مکان توریستی بسیار زیبا در بین عموم شناخته‌ می‌شوند. از بالای این تپه‌ها، تنگه‌ی بسفر و کشتی‌های پهلوگرفته در بندرگاه را می‌توان دید. 

جزایر پرنس

این جزایر نه‌گانه است و 4 جزیره‌ی بیوک آدا، هیبه لی آدا، بورغاز آدا و قینالی آدا، از میان آنان بسیار معروف هستند. اسامی سایر جزایر عبارت‌اند از: سیوری آدا، یاسسی آدا، صدف آداسی، طاوشان آداسی و قاشق آداسی. علت نام‌گذاری این جزیره تبعید شاهزاده‌ها و پرنس‌ها به این منطقه در دوران حکومت‌های بیزانس است.

ساحل ریوا

رودخانه‌های جاری، جنگل‌های بی‌نظیر، نزدیکی به فانوس دریایی اندولس و… از جمله ویژگی‌هایی هستند که این ساحل را به یکی از پرطرفدارترین ساحل‌های استانبول تبدیل کرده‌اند.

مراکز تفریحی استانبول

اسب سواری

محوطه‌ها و مدارس بسیاری برای تعلیم اسب‌سواری در استانبول وجود دارد که گردشگران علاقه‌مند به این رشته می‌توانند با تورهای اسب‌سواری این مدارس از مناظر استانبول دیدن کنند.

دوچرخه سواری

اگر می‌خواهید از تمام نقاط مهم داخل و خارج استانبول مطلع شوید می‌توانید با تورهای دوچرخه‌سواری سفرتان را شروع کنید. در این تور راهنمایان انگلیسی‌زبان شما را در طول سفر یاری خواهند کرد. اگر علاقه‌مند به این رشته هستید توصیه‌ی ما به شما این است که چنین تجربه‌ای را از دست ندهید.

پارک آبی

این پارک دارای مجموعه‌ی وسیعی از استخرها، سرسره‌ها و بازی‌های آبی است. از دیگر سرگرمی‌ها و امکانات این پارک آبی می‌توان به والیبال ساحلی، اجرای نمایشی دلفین‌ها و شیرهای دریایی، زمین تنیس و… اشاره کرد.

برای مطالعه راهنماهای سفر شهرهای ترکیه می توانید به مجله گردشگری کی سفر به آدرس (mag.keysafar.com)مراجعه نمایید. کی سفر برگزار کننده تور آنتالیا ، تور کوش آداسی ، ازمیر و... می باشد. در کی سفر به راحتی می توانید تور خود را آنلاین رزرو کنید. ما در کی سفر همه چیز را برای داشتن یک سفر راحت و آسوده برایتان مهیا کرده ایم.

 

منبع: مجله گردشگری کی سفر


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : چهار شنبه 14 اسفند 1398برچسب:,
ارسال توسط admin